החלטה
בפניי מונחת בקשת רשות להתגונן שהוגשה מטעם שני הנתבעים.
התובעת עתרה לחייב את הנתבעים בתשלום הסכום של 45,300 ₪ וזאת בהתאם להסכם שנחתם בין התובעת והנתבעת מס' 1, (להלן: "הנתבעת"), מיום 27.11.06, (להלן: "ההסכם"), וכן בגין שיק שניתן על ידי הנתבע מס' 2, (להלן: "הנתבע"), בעלה של הנתבעת מס' 1, על סך של 40,000 ₪ קרן מיום 1.12.2007.
הנתבעים נחקרו על תצהיריהם והצדדים סיכומו טענותיהם בעל פה.
טענות התובעת:
התובעת טוענת, כי על פי ההסכם, הנתבעת התחייבה לשלם לה את הסכום של 40,000 ₪ וזאת בעבור מערכת לימודים אינטנסיבית שסופקה לנתבעת.
התובעת טוענת, כי הנתבע מסר שיק לביטחון התשלום, ביום החתימה על ההסכם, וזאת למועד מאוחר של שנה , והשיק חולל.
התובעת הינה מכללה להכשרת תלמידים ללימודים בתחום מערכות תוכנה, ובדיקות תוכנה.
התובעת טוענת, כי גם על פי תצהירה של הנתבעת, עולה, כי למדה אצל התובעת למעלה מ- 1,700 שעות לימוד, בהתאם להסכם בין הצדדים.
התובעת טוענת, כי על פי ההסכם שבין הצדדים, הוסכם שהנתבעת לא תשלם בעבור הלימודים בשלב הלימודים, אלא לאחר הלימודים בעת שתעבוד במקצוע אותו למדה אצלה , תשלם הנתבעת את הסכום של 40,000 ₪.
התובעת טוענת, כי לאחר סיום הלימודים, ולאחר שמצאה עבודה, שילמה הנתבעת סכום של 6,700 ₪, ונותרה חייבת את סכום התביעה.
הנתבע חייב בסכום התביעה, מכוחו של שיק הביטחון שמסר.
טענות הנתבעים:
הנתבעים אינם מכחישים את מתן שיק הביטחון, וכי נמסר בהקשר של ההסכם נשוא התובענה.
הנתבעת טוענת בתצהירה ובעדותה, כי למדה אצל התובעת תחילה בהיקף של 250 שעות למידה ותרגול בחודש, ולאחר מכן, החליטה כי קצב לימודים זה אינו משביע את רצונה, והחלה ללמוד 7-8 שעות לימודים ביום.
הנתבעת טוענת, כי למדה אצל התובעת בהיקף של 1,730 שעות לימוד.
הנתבעת טוענת, כי לאחר לימודיה האינטנסיביים, סברה כי התובעת אכן העניקה לה את הידע, הדרוש על מנת שתוכל לעבוד בתחום התוכנות במקצוע של "בודקת תוכנה", שאז במהלך נסיונותיה למציאת עבודה, הסתבר לה כי לימודיה אצל התובעת לא ענו על הדרישות המינימאליות של מקצוע זה, כאשר הראיונות שבהם הייתה הסתיימו בבושת פנים, לאחר שהסתבר כי אינה מכירה את השאלות הפשוטות ביותר הנוגעות לבודק תוכנה.
הנתבעת טוענת, כי במסגרת התחייבויותיה של התובעת על פי ההסכם, התחייבה התובעת ללמד אותה תחום המכונה QTP, והסתבר כי תחום זה כלל לא נלמד על ידה והתובעת כלל לא כללה אותו במסגרת הלימוד.
עוד טוענת הנתבעת, כי הסתבר שהחומר הלימודי שהוקנה לה על ידי התובעת, היה "לא מדויק, לא מקיף, לא מעמיק ולא מקצועי", (סעיף יט' לבקשה).
הנתבעים טוענים, כי קבלתה לעבודה נבעה לא מידיעותיה בתחום בדיקות תוכנה, אלא מהתרשמות המעסיק מאישיותה, ומיכולותיה, ומשכך, אין לקבלתה לעבודה וללימודים שלמדה אצל התובעת מאומה.